vineri, 18 februarie 2011

Arţahul este periculos...

" Pe data de 16 februarie, Ministerul de Externe al Franţei a emis o declaraţie prin care îndeamnă cetăţenii Franţei să se abţină de la a vizita Nagorno-Karabagh şi teritoriile aflate în apropierea liniei de contact armeano-azere” motivând că vizitarea acestor zone este periculoasă.

“Nagorno Karabagh şi teritoriile azere ocupate sunt zone foarte periculoase, unde nu se întinde jurisdicţia serviciilor consulatului Franţei din Erevan. Nici un stat nu recunoscut acest regim separatist, iar protecţia consulară a cetăţenilor noştri nu este garantată” – se precizează în declaraţia publicată pe site-ul Ministerului de Externe al Franţei.

O declaraţie asemănătoare a fost răspândită chiar şi de către Ministerul de Externe al Germaniei: “Ministerul de Externe al Germaniei face apel către cetăţenii Germaniei să se abţină de la vizitarea Nagorno Karabagh şi regiunile adiacente Kelbajar, Aghdam, Fizuli, Jebrail, Zangelan, Kubatlu şi Lacin, precum şi de la vizitarea zonelor adiacente acestor teritorii dinspre partea azeră. Aceste zone sunt minate, iar în zonele de contact au loc schimburi de foc în mod regulat.” "

(Franţa şi Germania fac apel către proprii cetăţeni să nu viziteze Arţahul,

http://hetq.am/am/society/hzh-31/)

În metroul din Paris la fiecare 5 minute se aude o voce care îndeamnă pasagerii să îşi verifice scaunele, nu cumva să fie vreo bombă sub ele. Tot în Franţa, pe stradă este plin de soldaţi, care destul de des te opresc şi te legitimează. Asta datorită diferitelor încăierări care au loc periodic. Că doar nu or face-o degeaba...Atât la graniţele Franţei, cât şi în aeroporturi, controalele sunt draconice. În Germania, la fel. Din nou, niciodată nu este fum fără foc...

În Arţah, când treci graniţa, se poate întâmpla să nu fii verificat deloc. Viza este necesară şi verificată doar la ieşire. Soldaţii pot fi văzuţi doar în bazele militare şi în apropierea lui. Lumea merge la serviciu în fiecare zi. Elevii merg la şcoală în fiecare zi. În autobuz în loc să mi se fure din buzunare, mi se oferă politicos un loc, iar în loc să mi se taie geanta cu foarfeca, este ţinută pe picioare pentru ca eu să mă pot ţine cu mâna de vreo bară sau de un geam deschis, deoarece nu mă mai pot aşeza. Eu de multe ori las uşa deschisă peste noapte. Încă nu mi-a dispărut nimic din casă...

Şi Arţahul este o zonă periculoasă, care trebuie evitată...

Niciun comentariu: