vineri, 28 ianuarie 2011

Imnul Arţahului


Ազատ ու անկախ Արցախ,

Քո տուն-ամրոցը կերտեցինք,

Պատմությունը մեր երկրի

Մեր սուրբ արյամբ մենք սերտեցինք:


Դու բերդ ես անառիկ,

Բարձունք սրբազան, վեհ անուն,

Մասունք աստվածային,

Քեզնով ենք հավերժանում։


Դու մեր լույս հայրենիք,

Երկիր, հայրենյաց դուռ սիրո

Ապրիր դու միշտ խաղաղ,

Մեր հին ու նոր Ղարաբաղ։


Քաջերն ենք մենք հայկազուն,

Մռավ ենք, Քրիս ենք ու Թարթառ,

Մեր վանքերով լեռնապահ՝

Անհաղթելի մի բուռ աշխարհ


Arţah liber şi independent,

Noi ne-am construit casa-fortăreaţă,

Istoria ţării noastre

Noi am asigurat-o prin sângele nostru sfânt.


Eşti o fortăreaţă inexpugnabilă,

O înălţime sfântă, un nume nobil,

O binecuvântare divină,

Prin tine noi devenim eterni.


Tu, Patrie dătătoare de lumină,

Glie, uşă ce se deschide spre dragostea de Patrie,

Fie ca să trăieşti în pace întotdeauna,

Noul şi vechiul nostru Karabagh.


Noi suntem urmaşii bravi ai lui Haik,

Precum Mrrav*, Kirs* şi veşnicul Tartar*,

Cu mănăstirile noastre între înalţii munţi,

O lume mică, dar invincibilă.



* - lanţ muntos din Arţah/Karabagh

* - vârf muntos din regiunea Şuşi, Arţah/Karabagh

* - râu din Arţah/Karabagh, cu izvoarele în vârful Kirs

6 comentarii:

doncarlo spunea...

O melodie foarte frumoasa!Poti sa adaugi si textul in romana?
Ai cumva informatii despre muntii Armeniei (acces,marcaje, cabane/refugii,etc.)?
www.veteranul1.ro

Cristina spunea...

Sigur. Am sa scriu originalul apoi traducerea in romana.

Cristina spunea...

p.s.: sa fiu sincera, cand am auzit-o prima data, imi amintea oarecum de Internationala comunista...

doncarlo spunea...

Impresionant!Ai trimis,cumva, imnul, si revistei Ararat?
Sunt dificultati la inscrierea unui comentariu. Trebuie sa reiei intreaga procedura de realizare a unui cont Google. Ai o adresa de e-mail pe care sa putem comunica?

Cristina spunea...

interesant. eu nu am avut niciodata vreo problema cu inregistrarea vreunui comentariu...
am chiar si 2 adrese de email:
c_rakedjian@mail.am si
kitty_hevia@yahoo.com.
am intrat pe site-ul dvs, de unde am luat adresa dv de email, si v-am scris, dar se pare ca nu ati primit emailul meu...

Cristina spunea...

Ar fi o idee buna sa trimit link-ul de youtube. Traducerea, insa, am facut-o in cateva minute, si s-ar putea sa fi nu fie perfecta. De aceea nu cred ca am sa o trimit...